9 misstag som de flesta företagare gör online – copywriting

För några veckor sedan pratade jag med Krister Maxe som är proffs på copywriting i telefon om misstag som de flesta gör online. Han sa att i princip alla hemsidor, annonser, landningssidor och annat nästan alltid saknar nio saker, vilket ger sämre försäljning. Han lovade att skicka över en rapport med de 9 misstagen så att jag kunde använda den som en checklista.

När vi hade pratat klart tog jag en titt på mina egna sidor och upptäckte flera saker som kunde förbättras direkt. Enkla saker. Saker som i vissa fall bara tar några minuter att fixa. När jag tittade på statistiken på hemsidan några dagar senare så jag att försäljningen pekade uppåt, jag hade fått fler prenumeranter och bättre resultat på mina olika landningssidor.

Om du vill få mycket bättre resultat på din marknadsföring så är jag övertygad om att du också kommer att ha stor nytta av att veta vad som står i Kristers specialrapport. Så jag tänker ge den till dig gratis.

I den här snabblästa rapporten berättar Krister om de saker är de viktigaste sakerna att tänka på när du skriver någon typ av marknadsföringsmaterial. Det spelar ingen roll om det handlar säljbrev, Facebookannonser, innehåll på produktsidor,  e-postutskick eller något annat sätt som du marknadsför ditt företag på.

De här 9 sakerna gäller oavsett media, oavsett målgrupp och oavsett marknadsföringsmetod. Här är därför mitt första tips:

Ta fram den här rapporten varje gång du ska skriva något för ditt företag. Titta över de 9 principerna och du kommer att sälja mycket mer än du gjort tidigare.

Här är en smygtitt på innehållet i rapporten:

* Två misstag de flesta gör med sitt marknadsföringsmaterial. Gör du också de här misstagen? I så fall kastar du bort både tid och pengar i onödan. Men lugn, i specialrapporten får du veta exakt vad du behöver göra för att undvika det här misstaget och enklare få fler kunder.

* Varför det inte är tillräckligt att bara ge ett bra erbjudande. Det finns en fråga som gnager i dina kunders huvuden och om du inte besvarar den frågan på rätt sätt blir det inget köp. Din ”före detta” kund kilar vidare till någon annan som ger honom eller henne det de vill ha. Här får du svaret som gör det lättare för dina kunder att tacka ja och köpa dina produkter och tjänster.

* Ett enkelt men överraskande kraftfullt sätt att få fler att tro på vad du säger i din marknadsföring.

Om dina kunder inte tror på vad du säger, eller om bara är lite, lite skeptiska så blir det inget köp. Och inga pengar till dig. Men problemet är lätt att lösa när du har läst om hemlighet nummer 3.

* Kanske det enklaste skrivtipset som någonsin har upptäckts. De flesta krånglar till det när de ska skriva sitt marknadsföringsmaterial. Men det behöver du aldrig oroa dig för när du vet det här enkla skrivtipset. Och du kommer att bli glatt överraskad av resultatet när du skriver på det här viset. 

* Varför dina kunder inte plockar fram plånboken om du fokuserar på fel saker i texten.

Vad ska du fokusera på? Ska du skriva en lång text? Eller en kort? Det beror på. Och i den här delen av specialrapporten får du svaren som du behöver för att alltid fokusera på rätt sak. På så vis plockar dina kunder fram plånboken och köper det du erbjuder på en gång. 

* Hur du fångar och behåller dina kunders uppmärksamhet

Hur många budskap tror du att dina kunder bombarderas med varje dag? Tusentals. Och det är därför som det är oerhört viktigt att du vet hur du fångar dina kunders uppmärksamhet och behåller den så länge som möjligt. Men hur gör du det? Läs hemlighet nummer 6 i rapporten så får du svaret du behöver. 

* Marknadsföringsexperternas största hemlighet

En bra marknadsförare vet att han eller hon inte har alla svaren. Och det är därför som de gör en grej som mediokra marknadsförare inte gör. Det roliga med den här ”grejen” är att den inte är konstig, svår eller krånglig att göra. Och när du börjar använda hemlighet nummer 7 kommer dina resultat att skjuta i höjden nästan på en gång.

* Hur du får dina kunder att köpa nu

De flesta människor gillar att kunna dra fördel av något nytt. Men det finns en annan sak som är ännu mer motiverande när det gäller att få folk att köpa saker. Och den här saken ska du naturligtvis utnyttja så mycket som möjligt. Hemlighet 8 hjälper dig att höja responsen och få dina kunder att köpa det du erbjuder nu.

* Det värsta misstaget du kan göra i din marknadsföring

Det finns ett fatalt misstag de flesta gör i sin marknadsföring, även stora, etablerade företag. Och det här misstaget gör att du förlorar mycket pengar helt i onödan. I hemlighet 9 går vi igenom det här misstaget och du får flera tips på hur du undviker misstaget.

Varför ger jag bort de här 9 hemligheterna?

Enkelt svar. Inom några dagar lanserar jag tillsammans med Krister Maxe Copysystemet 2.0 Masterclass. En onlinekurs som lär dig skriva så att folk vill köpa det du säljer.

Om du är intresserad så får du naturligtvis köpa den produkten men det är självklart inget krav. Specialrapporten bjuder jag på så att du dels ska få 9 värdefulla principer som du kan använda redan idag. Men också för att du ska få en känsla för hur värdefull Copysystemet Masterclass kommer att vara.

Ett tips är att du skriver ut specialrapporten, slår dig ner någonstans där du får vara ostörd, stäng av telefonen och häll upp ett glas med din favoritdryck. Dyk sedan ner i specialrapporten med överstrykningspenna och skriv ner alla idéer du får. Och börja sedan använda dem omedelbart – då kommer du att se resultat snabbt.

Klicka här för att ladda ner specialrapporten >>

 

GRATIS VIDEOTRÄNING:
Hur vi kan få 5X mer trafik & omvandla den till nya kunder - varje månad på autopilot.

Här är några av sakerna som jag kommer att avslöja under videon:

  • Hu vi kan lägga till +100 kvalificerade leads eller e-post prenumeranter per dag
  • Skapa billigare trafik än våra konkurrenter - och ofta sänka annonskostnaderna med upp till 400%
  • Bygga e-postlista med annonser på sociala medier billigare och snabbare än någonsin
  • Konvertera leads till betalande kunder  autopilot
  • Hur vi kan hjälpa dig att få detta på plats snabbt & smidigt