Jonas Carlström startade företag år 2007 som affärscoach och är skapare av flera bästsäljande utbildningsprodukter om marknadsföring på Internet.

Han håller även populära seminarier om hur man skapar en ständig ström av webbtrafik till sina erbjudanden men också med ett väldigt stort fokus på konvertering (omvandla besökarna till kunder effektivt).

De senaste fyra åren har hans företag skaffat över nya 115 000 leads och nya kunder med hjälp av bland annat Google Adwords, sökmotoroptimering och Facebook till sig själv och sina klienter.

Idag jobbar Jonas som digital specialist på Mat.se. Där jobbar han med deras digitala annonskanaler. Mycket av det dagliga arbetet handlar om att vaska fram kunder lönsamt via Google Adwords, Facebook, Bing, Twitter, affiliatemarkandsföring, Media köp, Remarketing, RTB, Native ads mm.

Innan det byggde han upp affärsområdet Facebook Management mediabyrån Millstone Group. Millstone Group består även av företagen Pineberry och WordOn specialiserade på sökmotormarknadsföring respektive medieköp på nätet, affiliatemarknadsföring och konvertering.

Pineberry tog sedan över affärsområdet Facebookannonsering och Jonas utbildade deras konsulter inom området.

Skribent i branschen:

Ehandel.se:

“Jonas Carlström kan allt om Facebookannonser”

Ehandelstips.se:

7 Strategier för riktigt lönsamma Facebookannonser

Den ehandlare som kan spendera mest för att få en kund – vinner

Digitala Strateger:

https://digitalastrateger.com/2016/08/22/tre-fragor-till-facebookannonserings-experten-jonas-carlstrom/

 

Kontakta support här om du vill anlita Jonas för ett talaruppdrag.

Se till att du följer nyhetsbrevet och prenumererar på bloggen.

Vi hörs!

Glada hälsningar

Jonas Carlström