• Home
  • Blog
  • Skapa inte fler annonser på Facebook INNAN du har sett detta…

Skapa inte fler annonser på Facebook INNAN du har sett detta…

0 comments

Hej Jonas här,

Hur skapar du annonser som är så attraktiva att dina potentiella kunder inte kan låta bli att klicka?

  1. Du blir vass på copywriting och lär känna din marknad ut och in och de saker som de verkligen brottas med.
     
  2. Du modellerar och inspireras av andra som redan annonserar till din marknad, för att få en bra bild av vilka annonsformat och innehåll de kör. Antingen kan du prova göra likadant fast lite bättre eller göra helt tvärtom för att sticka ut.
     
  3. Du skapar ett quiz (som jag bl.a. lär ut från ax till limpa i mitt privata coachingprogram) för då behöver du inte mycket av de sakerna ovan egentligen, eftersom quiz "sticker ut" bland alla andra annonser på Facebook och att quiz-annonsen i stort sett bara säger vad quizzet heter.

Av dessa TRE saker skall jag idag berätta om 2 och 3 idag.

2. Använd Facebooks Annonsbibliotek
https://www.facebook.com/ads/library

De flesta vet faktiskt inte att man kan se alla annonser som körs just nu för en Facebook-sida/annonsör.

Varför uppfinna hjulet igen?

När du kan se hur dina kollegor, konkurrenter eller hur du nu vill kalla dem redan annonserar på Facebook. Detta kan vi lära oss mycket av.

(Se min bild nedan som visar visuellt hur du kan genomföra stegen)

  1. Väl på sidan så skriver du in namnet på Facebooksidan som de använder som avsändare i sina annonser (oftast sin officiella Facebooksida)  
     
  2. Därefter kan du se alla deras aktiva annonser på ett ställe (se till så att du kikar på rätt land). Gå igenom de annonser som de har igång och notera vilka annonsformat som de använder (bild, video, karusell etc.) Men också hur de använder formuleringar, emoijis, bildervideor mm notera det du gillar och inspireras av det till dina annonser.
     
  3. Kolla även hur länge annonserna har körts (senaste ändringen) TIPS! Om de kör en annons länge, då kan du anta att den är lönsam ??

3. Skapa ett quiz på Facebook

Här nedan kan du se ett exempel på hur enkel och effektiv en quiz-annons kan vara. Detta quiz har för övrigt varit en stor bidragande orsak till framgången de har haft med sin marknadsföring.

En sak till. Så vetenskapligt som de har gjort med sitt quiz behöver du inte göra för att få fördelarna som det blir med att annonsera med ett quiz.

Om du vill få igång ett eget quiz och en egen LeadMachine för din marknad och få min hjälp på vägen, då är det snabbaste sättet att vara med i mitt privata coaching program där du får både hela mitt system i form av videor, checklistor, mallar och allt du behöver för att komma igång.

Men framför allt min vägledning genom varje steg. Vi och coachingmedlemmarna har gjort det här för 37 olika nischer och marknader så vi har finslipat på hela processen ordentligt nu.

Ansök i så fall bara här genom att svara på några enkla frågor så vi säkerställer en bra match både för mig och de andra i gruppen.

Hälsningar

Jonas

PS. Gör som Alex som Google Ads Guru (och som bl.a. driver en populär FB grupp om Google Och SEO) och gå med i programmet.

About the Author

Follow me

Jonas publicerar svenskt videomaterial och nyhetsbrev inom ämnet Trafik & Konvertering på nätet som han bl.a. ger bort gratis på sina webbplatser. Han hjälper både nybörjare och småföretagare att snabbt komma igång att driva trafik och öka försäljningen på Internet. Jonas vägleder även mer rutinerade marknadsförare att ta sin verksamhet till nästa nivå. Jonas har också skapat flera utbildningar inom Internetmarknadsföring. Du hittar länk till den överst i menyn.


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
0 Shares
Share
Share
Tweet