• Home
  • Blog
  • Behandla inte din Retargeting-trafik lika

Behandla inte din Retargeting-trafik lika

0 comments

Ett misstag många annonsörer gör att att de behandlar all sin Retargeting-trafik lika.

Om en person A stannar i 5 sekunder och person B stannar i 5 minuter, vem är värdefullast tror du?

Kom ihåg att ju ”varmare” din trafik desto bättre avkastning får du på dina Facebookkampanjer.

Okej, Jonas men vad är varmtrafik.

Om vi tar exemplet ovan med person A (stannar i 5 sekunder = kall) och person B som vi låtsas heter Stina.

Låt oss kika på ett påhittat exempel på hur ”varm” Stina är:

Stina har läst nästan hela din senaste artikel och spenderat tid och litar på dig tillräckligt mycket att spendera en del av sitt sociala kapital genom att dela din artikel på Facebook eller LinkedIn. Wow. Stina är het och är verkligen redo för nästa steg i din kundresa!

Nu skall får du ett Facebooktips som fungerar riktigt bra för de e-handlare och andra FB annonsörer som jag hjälper idag:

Överst på bilden (se 1. screenshot) kan du välja att du vill visa annonser för all din ”Webbplatstrafik” (retargeting).

Nedan bild i (2.) kan du välja att endast visa annonserna för dem som stannat längst på din sida.

Jag rekommenderar att du skapar en Retargeting-målgrupp för dina bästa 25% för dem som besökt er de senaste 30 dagarna och en annan målgrupp för de senaste 90 dagarna. Det innebär att detta är dessa personer tillhör de 25% varmaste personerna på din Retargeting-lista. På så sätt kommer du att spendera dina pengar på Retargeting mycket bättre och på dina potentiellt bästa kunder.

Dela gärna om du gillade tipset! 🙂 Mvh Jonas

About the Author

Follow me

Jonas publicerar svenskt videomaterial och nyhetsbrev inom ämnet Trafik & Konvertering på nätet som han bl.a. ger bort gratis på sina webbplatser. Han hjälper både nybörjare och småföretagare att snabbt komma igång att driva trafik och öka försäljningen på Internet. Jonas vägleder även mer rutinerade marknadsförare att ta sin verksamhet till nästa nivå. Jonas har också skapat flera utbildningar inom Internetmarknadsföring. Du hittar länk till den överst i menyn.


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
0 Shares
Share
Share
Tweet