Jag får ofta frågan men Jonas du jobbar väl mest med e-handlare? Funkar verkligen dessa metoder för oss som säljer olika tjänster rent fysiskt?
Saken är att det nästan är enklare att använda Facebook och Instagram för att generera tex. ett lead (person som är intresserad av att veta mer om ditt område) än för en e-handlare. För att förklara detta så tycker jag att du skall kika på denna videon där jag blir intervjuad av Mäster fotografen John Hagby från PictPro som för övrigt har vunnit SM i kategorin Porträtt fotografering flera gånger och del av Landslaget i Fotografi 2017 (Representerar kategorin Porträtt).
Han ställer frågor om hur ex. fotografer kan använda Facebook annonsering på rätt sätt för att fylla sin kalender med bokningar. Samma metod som jag berättar om i videon kan du också använda för i stort sett vilken produkt eller tjänst som helst. Jag berättar också om hur jag ser på Google vs. Facebook och hur dessa två kanaler hänger ihop för min egen och mina klienters marknadsföring.
Efter att du sett videon skulle vilja få igång ett eget quiz och en egen LeadMachine för din marknad och få min hjälp på vägen, då är det snabbaste sättet att vara med i mitt privata coaching program där du får både hela mitt system i form av videor, checklistor, mallar och allt du behöver för att komma igång.
Men framför allt min vägledning genom varje steg. Vi och coachingmedlemmarna har gjort det här för 37 olika nischer och marknader så vi har finslipat på hela processen ordentligt nu.
Ansök i så fall bara här genom att svara på några enkla frågor så vi säkerställer en bra match både för mig och de andra i gruppen.
Hälsningar
Jonas