• Home
  • Blog
  • Fungerar INTE din annonsering på Facebook längre? – Se då till att få dessa TVÅ saker på plats under 2020!

Fungerar INTE din annonsering på Facebook längre? – Se då till att få dessa TVÅ saker på plats under 2020!

0 comments

Hej Jonas här, med mitt första tips för hur du får ett *magiskt* 2020…

Föreställ dig att du visste exakt vilka saker som dina bästa kunder triggas av inför ett köp?

Det skulle kunna vara 100 olika anledningar till varför de handlar av dig, men föreställ dig att nu fått reda på att det är 4 stycken som är absolut överlägsna alla de andra.

Tänk dig sedan att du också visste exakt vilka ord de själva använder när dem beskriver det här.

Vad tror du skulle hända om sedan du hade fullt fokus på dessa 4 anledningar och använder deras egna ord för att beskriva i din annonsering?

När du har det på plats, då är det dags att logga in på Ads Manager.

För att lyckas med Facebookannonsering 2020 och framöver kommer mer och mer handla om dessa TVÅ saker:

1. Känna till vilka saker som din målgrupp verkligen triggas av.

Detta kan du bara få fram genom djupare research av dina bästa kunder.

Har du inte ’kommunicerat’ med minst 50 stycken av dina kunder (helst dina bästa som du vill ha fler av) så kommer du halka efter dina konkurrenter som har gjort det. Punkt. Du har då heller ingen ammunition till nästa punkt.

2. Behärska copywriting (konsten att med ord få folk att ta fram plånboken och handla).

Med punkt 1 (research om vad som triggar dina bästa kunder) som super-copy-underlag för dina texter eller videoinnehåll så kommer du att sopa banan och som nykomling snabbt ta mycket plats i en tuff marknad.

Det kommer mindre och mindre handla om vilken ”kundresa” eller ”funnel” du har på plats.

Eller om en trist retargetingannons som visar i stort sett samma budskap i 30 dagar som alla andra annonser, är på plats eller inte. De dagarna är förbi.

Med andra ord alltmer handlar om vad som händer UTANFÖR Ads Manager. Dvs. har du gjort hemläxan INNAN (djup research + copywriting + landningssida/quiz) och vad händer EFTER att de blivit ett lead?

Då syftar jag på vilken uppföljning (läs e-post) du har på plats som också nu innehåller ”rätt” innehåll?

Föreställ dig att du spenderar pengar på att vara med på en mässa, där flera personer kommer till din monter och visar sitt intresse för dina produkter och tjänster och lämnar sina visitkort. Men du struntar i att höra av dig till dem. Duhh.

Precis så ser det ut för väldigt många företagare online idag.

Djup-analysera din marknad och dina kunder. Vet mer om deras beteende än de vet själva.

Och lär dig använda ord på rätt sätt och det bästa av allt är att du egentligen bara behöver bli lite bättre på det. Eftersom 99% av dina konkurrenter inte har en susning om hur man formulerar sig eftersom de aldrig har tagit sig tiden att gå igenom punkt 1 och 2.

Det här två punkterna kommer jag och medlemmarna i mitt privata coachingprogram fokusera ännu mer på under 2020 (är du intresserad att jobba med mig  och veta mer om detta program – skicka ett email till [email protected] med ämnesraden : ”coaching” så skickar jag dig mer info om det) 

De flesta tänker tvärtom: ”Om bara någon kunde skapa magi inuti mitt Ads Manager och förvandla mina trötta gamla annonser till något annat. Då kommer alla mina FB ads problem att lösa sig”.

Skulle inte tro det. Visst kan man nog trimma bort lite ‘fett’ och optimera här och där, men det räcker inte för att dominera.

”Okej, Jonas men om jag får punkt 1 och 2 på plats, hur går jag vidare då?”

Låt då Facebooks maskininlärning (AI) göra det tunga jobbet åt dig.

Vad tror du händer när du lägger till Facebooks AI till max – ovanpå punkt 1 & 2? Boom.?

?Om du vill veta mer om vad jag menar med att låta Facebooks maskininlärning (AI) göra jobbet – se då min senaste onlineträning (’gratis’ – fyll i din e-post så får du även hela presentationen som PDF)

Jag går oxo igenom en annan viktig sak som du behöver ha på plats för att dina kampanjer inte skall självdö. Men det får du upptäcka själv här:  https://leadmachine.jonascarlstrom.com/webinar-2020/

Gott nytt 2020 ??

Jonas Carlström

About the Author

Follow me

Jonas publicerar svenskt videomaterial och nyhetsbrev inom ämnet Trafik & Konvertering på nätet som han bl.a. ger bort gratis på sina webbplatser. Han hjälper både nybörjare och småföretagare att snabbt komma igång att driva trafik och öka försäljningen på Internet. Jonas vägleder även mer rutinerade marknadsförare att ta sin verksamhet till nästa nivå. Jonas har också skapat flera utbildningar inom Internetmarknadsföring. Du hittar länk till den överst i menyn.


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
0 Shares
Share
Share
Tweet