Darför ‘skiter’ Google i dina Adwordskampanjer!

Jag antar att det inte kommer som en överraskning att Google förstår “80/20 regeln”.

Fast i Google-land så är det snarare att 80% av Googles inkomster kommer ifrån 1.5 % av deras annonsörer! (läs gärna den sista meningen igen så att den kan sjunka in riktigt).

Detta betyder egentligen att Google inte har någon särskild anledning (än goodwill) att bry sig om ‘resten av oss’ (något som du kanske redan upplevt).

Du och jag kanske är mer uppfinningsrika och kreativa inom området jämfört med stora företag på A-listan eller Fortune 500. Google är så inflytelserikt i dag att man enligt många börjat sikta in sig på maktens korridorer och har ett tydligt ökat fokus på företagsjättarna.

Inte på oss småföretagare.

Vilket egentligen är ganska logiskt och smart om man ser på det rent ekonomiskt.

Vad hade du gjort om du hade obegränsat med kunder och sett
att endast 1.5 % av dessa stod för majoriteten av inkomsterna?

Vad hade du placerat dina resurser och support då?

Jag dömer inte Google på grund av det, det är deras sätt att göra affärer.

Så vad är min poäng?

Jo, är du en mindre företagare (dvs. mindre än 50 miljoner i omsättning per år) så är det verkligen dags att du vässar din penna och det snabbt.

Du har säkert också upptäckt att Googles personal knappt nedlåter sig att svara på dina frågor? Och när de väl gör det så är det något inklistrat från en hjälpsida?

För tjejen/killen på AdWordsavdelningen så är du bara ännu ett extra telefonsamtal eller ett nytt email i kölistan. Tro inte att du är ensam, jag har kunder som jag konsulterar som annonserar för ca 50-75 000 kr per månad och de får i stort sett samma bemötande.

Du har säkert också märkt att Googles Vanliga Frågor (FAQ) inte kommer att förklara för dig varför just du helt plötsligt måste betala 20 per klick för att få din annons att visas.

De bryr sig inte om att du har spenderat de senaste året med att finjustera och trimma något som helt plötsligt kraschat in i en bergvägg.

Google Adwords är inte skapat för att du skall bli rik i första hand, utan för att företaget skall bli rikare och ta upp kampen med t.ex. Facebook.

Jag vet, det är inga roliga nyheter men det är mitt jobb att säga sanningen.

Men, Adwords är fortfarande en enorm guldgruva – men bara om du vet hur du använder den!

För att hjälpa dig med Adwords så kommer jag köra ett gratis webbseminarium där du helt GRATIS kan få ära dig hur du:

* Undviker misstagen som 95% begår med Adwords!

* Sänker dina kostnader och ökar din lönsamhet snabbt

* Bygger din kontaktlista med INTRESSERADE och KUNDER

* Jonas bästa hemligheter & tips för Google Adwords 2011 och framåt

* Och mycket mer!

Du kommer att få tips som du kan använda direkt i din verksamhet.

Så boka din kalender och registrera dig här:

https://www2.gotomeeting.com/register/500110227

OBS! Begränsat med platser

GRATIS VIDEOTRÄNING:
Hur vi kan få 5X mer trafik & omvandla den till nya kunder - varje månad på autopilot.

Här är några av sakerna som jag kommer att avslöja under videon:

  • Hu vi kan lägga till +100 kvalificerade leads eller e-post prenumeranter per dag
  • Skapa billigare trafik än våra konkurrenter - och ofta sänka annonskostnaderna med upp till 400%
  • Bygga e-postlista med annonser på sociala medier billigare och snabbare än någonsin
  • Konvertera leads till betalande kunder  autopilot
  • Hur vi kan hjälpa dig att få detta på plats snabbt & smidigt