I dagens intervju träffar vi David Stockelberg som är expert på Googles annonssystem Adwords. David driver företaget Precisera där han hjälper sina kunder med att öka trafiken och lönsamheten för sina Adwordskampanjer. David är också delägare (tillsammans med sin bror Linus) av webbplatsen Synonymer.se som har ca 300 000 unika besökare i veckan!
Idag delar David med sig av sina tips när det handlar om Google Adwords – det vill du inte missa även om du inte använder Google Adwords idag.
Se HELA intervjun här
Föredrar du att lyssna på intervjun? “Höger klicka” här för intervjun i MP3-format
.
I denna videon hittar du bl.a.:
.
03:45 – När David bestämde sig för att satsa hela sin tid på Google Adwords
06:43- Därför borde du inkludera Adwords i din marknadsföring idag
08:25 – Men fundera inte ens på att börja med Adwords om du inte har detta på plats innan
10:20 – Så här börjar du på bästa sätt om du har en liten budget
12:58 – Balansen mellan vad man behöver lära sig själv och när det är dags att ta hjälp av andra
16:12 – David går igenom de vanligaste generalmisstagen som hans ser folk göra
19:30 – Så jobbar David med marknadsföring Online idag
21:30 – Hur David ökar konverteringen av trafiken till nya kunder och leads
24:35 – David svarar på: “Hur hade du spenderat din tid om du bara hade 5 timmar i veckan för marknadsföring
26:03 – David svarar på: “Om du hade 25 000 kr att spendera på marknadsföring och utbildning – vad hade du gjort då?
Om David Stockelberg
David Stockelberg som är expert på Googles annonssystem Adwords. David driver företaget Precisera där han hjälper sina kunder med att öka trafiken och lönsamheten för sina Adwordskampanjer. Besök Precisera.se eller Davids blogg www.DavidStockelberg.com
.