Kommer du ihåg mig?
Du kanske tänker: ”Vilken Jonas! Varför fick jag det här emailet och varför just idag?”
Sannolikheten att kommer ihåg mig är ganska liten eftersom det är flera månader sedan jag gjorde ett inlägg. Men du och jag har (eller har haft) en sak gemensamt och det är ett intresse för internetmarknadsföring.
Men på den tiden var jag mer aktiv med att dela med mig och erbjöd en hel del digitala produkter inom Internetmarknadsföring för den svenska marknaden. Det är nog av den anledningen som du en gång hamnade i mitt nyhetsbrev.
Du kanske kommer ihåg några utav dessa ”klassiker”:
SEOSystemet (om Sökmotoroptimering) som jag skapade 2009. Jag har fortfarande webbplatser som jag skapade på den tiden som rankar högt än idag.
#2 för ordet ”sökannonsering” i Google, är ju lite extra kul.
För inte så länge sedan så talade jag med en kille i telefon som berättade att online-kursen SEOSystemet gjorde att han då fick en avgörande och flygande start på sitt företagande. Och att han ännu idag är ledande inom att sälja träningsmaskiner till gym och får många av sina kunder just via sökmotorerna.
Mycket har ju ändrat sig inom området digital annononsering sedan 2009 och jag tänkte dela med mig av mina tankar och tips på hur jag ser på detta idag år 2015 med denna artikel som består av 4 delar.
Eller så kommer du kanske ihåg TrafikSystemet (om Google Adwords) som jag skapade ungefär samtidigt och som blev ”flaggskeppsprodukten” den bestod av ett medlemskap (495 kr/månad) och som mest hade jag 207 st. betalande medlemmar. En produkt som jag fick mycket beröm för och som jag var väldigt stolt över.
Till detta så körde jag två Adwords workshops live (pris 9 995 kr/person) dessa platser sålde vi slut på genom att hålla ett par webbseminarier. Rekordet var 567 deltagare på ett och samma webinar. Eftersom jag hade hyrt in ett film-team för dem som inte kunde åka till Göteborg under helgen, så sålde vi även DVD skivorna med inspelningen från workshopen online.
(Hemlighet: Jag kommer nog aldrig sluta med digitala informationsprodukter, det är helt enkelt för många fördelar med dem som jag varken kan glömma eller kan blunda för).
Lite senare kom Facebook med in i bilden. Då kom den första versionen av min produkt FB Leads om hur man skapade trafik och nya kunder via Facebook.
Det här var perioden 2009 till 2011 dvs ca 5-6 år sedan. Så frågan är vad håller jag på med idag?
Här kommer svaret… trumvirvel.
Jo, samma sak!
Sökmotoroptimering (SEO)
Sökannonsering (Google Adwords/Bing)
Facebookannonsering (har faktiskt en ny och aktuell produkt här om det i fall du missat det ;)).
Jag jobbar alltså med samma sak som för ca 6 år sedan, fast på lite annorlunda sätt och i andra former.
Klicka här för att läsa om hur du lyckas med Facebookannonsering, Adwords & SEO (DEL 2 av 4) >>