Lektion 3
Mini-Kurs Facebook Ads
Hur du skapar bra "fronterbjudanden" på Facebook
Jonas Carlström här igen. I förra lektionen så gick jag igenom de olika faserna som en främling tar fram till ett köp.
Om du missade den kan du gå tillbaka till Lektion #2 här
Idag skall vi fördjupa oss i det första kontakten som dina besökare får med dig. Det är något som jag brukar kalla för "fronterbjudande.
Ett misstag många som annonserar på Facebook gör att de försöker driva ”kall trafik” (personer som inte känner till dig) direkt till ett erbjudande som uppmanar till köp.
För de allra flesta annonsörer som uppstår det två problem med den modellen.
- Väldigt få kommer att klicka på annonsen eftersom de inte är beredda att handla av någon de inte känner till. Det innebär att klickfrekvensen på annonsen kommer att bli låg, vilket innebär att klickkostnaden blir högre. Vilket i sin tur innebär att kostnaden per ny order blir väldigt hög.
- Det innebär att annonsen inte heller kommer att få samma räckvidd (visas för färre personer) jämfört med en annons som har en hög klickfrekvens.
Det är det som ett ”fronterbjudande” på Facebook kan lösa. Så därför kommer nu få tillgång en video som är ett drag ifrån min populära videokurs Facebook Ads Masterclass (innehåller ytterligare 65 stycken instruktionsvideor) Klicka nedan för att gå vidare och starta videon nedan:
I nästa lektion 4# så kommer jag visar hur du hittar lönsamma målgrupper att marknadsföra dig till. Det är lika viktigt med rätt målgrupp på Facebook som sökord är för Google Adwords. Håll utkik i inkorgen efter nästa email.
P.S. Vill du få mer info om vad Facebook Masterclass innehåller och hur kursen kan hjälpa dig - klicka här >>