Gör du också dessa misstag med din Facebookannonsering?

misstag-med-facebookannonsering

Man kan idag se att det på flera ställen sprids “lögner”om hur man skapar effektiva Facebookannonser.

Har du någonsin sett Facebookannonser med stora röda ramar, överdrivna pilar och ibland konstiga och groteska bilder?

Denna typ av annonser kommer att göra större hål i din plånbok än sms-lån för personer som medverkar i Lyxfällan.

Visst kommer det kanske ge dig fler klick, men de kommer också ta död på dina intäkter. Saken är att nybörjare tycker att annonser med neongröna ramar fungerar eftersom de endast bryr sig om att få fler klick.

Nybörjare älskar klick, eftersom de är desperata.

Medan proffsen vet att hemligheten är att kunna ”köpa” nya kunder, INTE klick!

Den typen av inramade annonser får fler klick eftersom de får mer uppmärksamhet, men de driver samtidigt kostnader från okvalificerade personer som aldrig kommer att handla dina produkter. Vilket innebär att du spenderar mer och tjänar mindre.

Jag kan erkänna att jag också har provat dessa kortsiktiga taktiker.

Saken är med snart över 1000 gjorda kampanjer så har vi testat nästan allt som du har sett eller hört.

Men det är också därför som jag vet att dessa annonser inte fungerar.

Här är vad du INTE skall göra …

Vissa marknadsförare, tror att SKRIKA är vägen till att få uppmärksamhet. Jag lärde mig snabbt att de kunder med stora plånböcker gillar stilrena annonser. och att de framför allt  svarar på relevans.

Det är därför Google är så orubblig när det gäller deras “kvalitetsresultat.”

Det är viktigt att du alltid kommer ihåg att din annons inte är tänkt  för att skapa en massa klick.

Den är tänkt för att skapa försäljningar.

Jag kan garantera dig att om du mäter dina nettoinkomster när du använder en attraktiv annons jämfört med en ”hypeannons” så kommer du upptäcka samma sak som jag.

Nämligen att relevant information (inte tjuvknep) är det bästa sättet att öka din lönsamhet med din annonsering även på Facebook.

Riktlinjer jag rekommenderar:

  • Undvik desperata tricks som stora röda ramar, pilar, och konstiga bilder
  • Använd bilder som din publik (målgrupp) känner igen sig i
  • Använd gärna en fråga som framkallar ett ”ja svar” i din huvudrubrik
  • Låt beskrivningen beskriva vad du säljer och vem det riktar sig mot
  • Undvik klumpa ihop alla åldersgrupper, kön och intressen i en annonsgrupp
  • Dela upp efter åldersgrupp, kön, plattform och intresse för att öka ROI (avkastningen)
  • Installera omvandlingsspårning med Facebooks spårningskod
  • Ställ in en schemalagd veckorapport endast med de 5 viktiga mätpunkterna du behöver som varnar dig om kampanjen behöver justeras.

Om du håller dig till dessa saker så kommer du att märka en stor skillnad i kvaliteten på trafiken till din webbplats och lönsamheten för dina kampanjer.

Jonas

P.S. Klicka här om du vill ha mer information om hur du dubblar din försäljning på Facebook >>

 

GRATIS VIDEOTRÄNING:
Hur vi kan få 5X mer trafik & omvandla den till nya kunder - varje månad på autopilot.

Här är några av sakerna som jag kommer att avslöja under videon:

  • Hu vi kan lägga till +100 kvalificerade leads eller e-post prenumeranter per dag
  • Skapa billigare trafik än våra konkurrenter - och ofta sänka annonskostnaderna med upp till 400%
  • Bygga e-postlista med annonser på sociala medier billigare och snabbare än någonsin
  • Konvertera leads till betalande kunder  autopilot
  • Hur vi kan hjälpa dig att få detta på plats snabbt & smidigt