Har du någonsin satt dig ner för att sätta ihop en “enkel” annons på Facebook… men har haft svårt att veta i vilken ände du skall börja?
Du kanske börjar med att leta efter passande annonsbilder, du plöjer igenom webbplatser med gratis stockfoton och en halvtimma senare funderar du på om du kanske borde göra en video istället.
En timme senare sitter du och labbar med en testversion med något videoverktyg som lovar spotta ut videor åt dig. Men det är endast premiumversionen som har det som du var ute efter och där tappar du sugen igen.
Det jag beskrev nu, har jag gjort själv.
Det är därför som jag älskar att jobba efter system, för då behöver jag aldrig fundera på i vilken ordning jag skall göra de olika delarna och vilka steg jag eller någon i mitt team skall ta.
Precis på samma sätt arbetaren på Mc Donalds aldrig funderar på om de skall lägga dressingen innan eller före hamburgerköttet eller vad som ingår i dagens Happy Meal.
Det är då man sparar tid men framförallt frustration.
Det är samma sak med “receptet” för att få en potentiell kund att klicka på dina annonser och sedan få dem att förstå fördelarna med dina produkter och tjänster.
Man kan laga en hamburgare på många olika sätt, när Mcdonalds använder sitt system så skapar dem en Big Mac.
När jag och mina coaching-vänner vill generera trafik, leads (nya prenumeranter) nya kunder med större avkastning (än 99% av alla andra annonsörer) då använder vi systemet “Lead Machine”.
Är detta enda sättet att lyckas med sin annonsering online? Nej, självklart inte.
Men det går fort att få resultat och det är ett BEPRÖVAT system. Tro mig när jag säger att jag provat många olika saker.
Den nya killen som skall göra en Big Mac läser inte två terminer om hamburgarens historia, han börjar öva in systemet så fort han har fått på sig hårnätet.
De som börjar mitt program börjar “plugga in” i systemet direkt. Så här skrev Linda som nyligen startade Lead Machine programmet i våra privata grupp:
Skillnaden mellan systemet för killen med sin Big Mac och systemet Linda har på plats är att hennes system hela tiden arbetar åt henne. Det genererar in nya potentiella kunder i hennes butik mycket billigare än innan. Hennes konkurrenter hade varit nöjda med att betala endast 1,50 kr eller 1,80 kr per klick. Men det är vad hon betalar per ny prenumerant på nyhetsbrevet (dvs. hon betalar då långt under 1 krona per klick).
Men förutom ett beprövat system att följa så har hon även min support, feedback och strategiska råd under många månader, det har varit en vinnande kombination för deltagarna.
Föreställ dig nu att du istället säger: “Denna veckan har jag två-tre timmar jag kan lägga på Facebookannonsering och jag vet precis vad och i vilken ordning jag skall göra det för att få maximalt med resultat. Skulle jag köra fast så har jag alltid Jonas och gruppen som hjälper mig vidare”.
På så vis kan du sedan kan gå vidare och göra andra saker som du tycker är roligare, med vetskapen att dina kampanjer “jobbar” för dig under tiden.
Om detta låter intressant, så är nästa steg att klicka på länken nedan.
Jag har några tider kvar för ett strategisamtal för dig som har en produkt/tjänst som du säljer idag och som förstår att man behöver investera i sig själv och sitt företag för att nå nästa nivå.
Om du vill “stjäla” mitt system och ha mig som “bollplank” under lång tid framåt, klicka här och berätta lite kort om dig själv och dina mål så ser vi vart vi landar efter det.
Hälsningar
Jonas “Lead Machine” Carlström
JonasCarlstrom.se
PS. Du har väl inte missat poddavsnittet “Strategi för Facebook Ads” – Om du inte har tid att lyssna nu, tar en promenad i det fina vädret eller pausa radioreklamen en stund om du är ute och kör på vägarna.