Strunta i januari – fokusera på december (här är värför)

Du blir bombarderad av en massa erbjudanden och tips om hur du får bästa möjliga start på januari eller blir ”ett nytt Du”. Men det finns ett problem: det finns inget som heter ”ett nytt Du”.

nytt-du

Du kommer alltid att vara den du är och det kommer du alltid att vara. Jag tror att du redan mer än tillräcklig som du är. Men jag tror också att du kanske inte riktigt känner att du lever upp till din fulla potential.

Kan du hålla med om det?

 

Vissa saker kan låta ”generaliserade” men fråga dig själv om du är något av följande:

* Entreprenören som inte fattar några beslut som tar henne framåt för att hon inte kan välja riktning?
* Pappan som känner så mycket press att försörja att han inte ”kan” följa sin egen dröm?
* Den nya företagaren som inte kan hitta tillräckligt med nya kunder?
* Mamman som inte ”kan” hitta tiden som krävs för att få hennes verksamhet att lyfta?
* Om du känner igen dig så är det bara du själv som kan välja att fastna här eller komma vidare.

Jag kan inte göra förändringarna åt dig. Det kan ingen göra.

 

Verklig förändring tar tid.

 

Därför är det inte så sannolikt att ett månadslångt program om hur man kickstartar 2013 kommer att fungera när januari är slut. Men 11 månader senare så kommer december (2013) igen och det den månaden som räknas.

plan-2013

Har du en plan, en riktig plan för hur du skall uppnå dina personliga och yrkesmässiga mål under hela 2013? Har du ens några mål?

Då menar jag inte meningslösa mål som ”Min Internetverksamhet skall vara framgångsrik när året är slut”. Jag menar väldigt specifika mål och detaljerade handlingsplaner för att uppnå ett bestämt inkomstmål för 2013?

 

Känner du till följande saker?

 

* Exakt vilka produkter eller tjänster som du kommer att sälja detta år och vad som behöver göras för att kunna leverera dem?

* Antalet personer eller företag som behöver köpa produkterna till ett förutbestämt pris

* Antalet projekt som du behöver slutföra detta år och bestämt vilka datum under året som är deadline.

* Bestämt vilken marknadsföring du kommer att använda och hur du skall lyckas med kampanjerna.

 

Handen på hjärtat och fråga dig själv:

Hur var 2012?

Hur var det egentligen?

Skapade du tillräckligt med trafik till webbplatsen?

Konverterade du tillräckligt av dina besökare till nya kunder?

 

Om svaret är ”ja” så kan jag verkligen gratulera dig, bra jobbat!

Om svaret är ”nej”, så skall du veta att livet inte är slut för det.

 

Du behöver bara fokusera på de saker som behöver göras för att nå dina uppsatta mål (se frågor ovan).

Jag kanske kan hjälpa dig. Men det finns ingen ”quick fix”. Jag nog kan inte hjälpa dig med allt du behöver, men jag tror att jag kan hjälpa dig när det gäller trafik & konvertering.

 

För utan trafik till dina erbjudanden och en webbplats som konverterar den trafiken till nya kunder/försäljningar så blir det väldigt svårt att nå sina uppsatta mål. Ett av mina mål under 2013 är att leverera fler guider, intervjuer, tips och videor som fokuserar på trafik och konvertering här på bloggen (www.JonasCarlstrom.se).

Jag har under mellandagarna uppdaterat den så att du nu även kan se videor och läsa artiklarna både på din smartphone och läsplatta. På så vis kan du under hela 2013 få vägledning och förhoppningsvis mer motivation och inspiration att fullfölja dina uppsatta mål för december 2013.

 

Hjälp mig att hjälpa dig

 

Berätta för mig vilka saker (inom området trafik & konvertering) som du alla helst skulle vilja ha mer hjälp med. Fyll i ditt önskemål nedan bland kommentarerna.

För din framgång 2013!

Glada hälsningar

Jonas

PS. Jag har satt ihop en ”startguide som består av ett urval av artiklar, videor och webbseminarier som handlar om trafik & konvertering.

 

 

 

 

 

GRATIS VIDEOTRÄNING:
Hur vi kan få 5X mer trafik & omvandla den till nya kunder - varje månad på autopilot.

Här är några av sakerna som jag kommer att avslöja under videon:

  • Hu vi kan lägga till +100 kvalificerade leads eller e-post prenumeranter per dag
  • Skapa billigare trafik än våra konkurrenter - och ofta sänka annonskostnaderna med upp till 400%
  • Bygga e-postlista med annonser på sociala medier billigare och snabbare än någonsin
  • Konvertera leads till betalande kunder  autopilot
  • Hur vi kan hjälpa dig att få detta på plats snabbt & smidigt