• Home
  • Blog
  • Vem snodde våra kunder? Och HUR vi får dem tillbaka…

Vem snodde våra kunder? Och HUR vi får dem tillbaka…

32 comments

Kunderna är inte borta ifrån marknaden – de har bara flyttat på sig.

För tio år sedan var t.ex. en industrimässa ett säkert kort för att träffa nya potentiella kunder. Idag finns det inte många branschmässor som lever kvar, än mindre som levererar positiva resultat för utställarna.

Allt mindre besökare på mässorna beror bl.a. på att de inte vill spendera pengar på flyg, hotell eller ta ledigt en dag för att se samma nyheter de kan hitta bekvämt Online.

 

En allt vanligare bild på Industrimässor
En allt vanligare syn på Industrimässor

 

Det är inte bara företagsmässorna som tar stryk. Ett par kompisar ställde ut sina produkter på Fitnessdagen (mässa om träning och kosttillskott) här i Göteborg. Men uppslutningen var även här mycket dålig (se artikel i GP). Visst det kan bero på en mängd olika saker, men min poäng här kommer snart. De hade långt mindre än 2000 besökare på hela mässan.

 

Hur många av dessa besökare tror du tex. är kompisar till utställarna som redan känner till de flesta produkterna som presenteras? Med andra ord hur många ‘nya’ potentiella kunder besökte mässan? Man kan ju bara gissa.

 

Mina vänner hade 3-4 personer där en heldag, tagit fram mässmaterial, gratisprover mm och allt vad det innebär. Jämför det med när de hade en bloggare (fitnesstjej) som skrev om sina erfarenheter med deras produkt på sin blogg och vips så var det flera hundra som direkt besökte deras webbshop.

 

Det finns självklart undantag till detta men trenden är väldigt tydlig.

 

Samma nedåtgående trend kan vi se för många av de traditionella annonsmetoderna som t.ex. reklamutskick, TV och radio. Det har aldrig varit fler som valt att använda NIX nummer för att blocklera telefonförsäljare som ringer och stör oss.

 

Med andra ord så är vi riktigt jäkla trötta på att bli störda och avbrutna i vår vardag med denna typ av marknadsföring.

 

Men vi har inte slutat handla för det. Vi handlar idag mer än någonsin tidigare. Men vi handlar och lär oss saker om nya produkter på helt nya sätt jämfört med bara några år sedan.

Idag använder vi Internet för att handla och samla information inför ett inköp. Men frågan återstår:

 

Vart på Internet håller kunderna hus och hur använder de Internet för att handla?

 

Man dela upp det i 3 olika områden:

 

De samlar in information och handlar med hjälp av sökmotorerna (med Google i spetsen). Istället för att lyssna på en telefonförsäljare, åka till en mässa, radioreklam, läsa SPAM email så gör vi hellre ett tiotal sökningar per dag med Google. Vi använder inte längre Gula Sidorna för att t.ex. hitta ett kontorshotell i Göteborg utan använder sökmotorerna.

 

Nästa ställe där vi hittar våra kunder som samlar information för sina köpbeslut är på olika bloggar. Det finns idag miljontals bloggar inom alla tänkbara områden och nischer. Dina kunder läser idag inte branschtidningar alls i samma utsträckning. Istället prenumererar de och lusläser de ledande bloggarna inom valda marknader. Här kan de läsa engagerande och användbar information.

 

De kan diskutera med bloggaren (två-vägs kommunikation) och träffa likasinnade på ett mer personligt plan. Är man mer personlig som blir man oftast mer omtyckt. Vi handlar mycket hellre av personer som vi tycker om, eller hur?

Det tredje stället vi hittar våra kunder är i sociala medier som t.ex. Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube med flera. Hit går folk för att träffa vänner och fråga om råd och tips innan de t.ex. fattar ett köpbeslut.

 

De marknadsförare som verkar inom dessa tre områden attraherar kunderna till sig istället för att attackera dem via traditionell marknadsföring.

 

För att dra nytta av denna nya verklighet så behöver vi marknadsförare:

 

Ändra hur vi ser på marknadsföring från grunden.

Vi måste lära oss av med saker som vi har lärt oss.

Glömma vad som fungerade förr i tiden.

Vi behöver lära oss nya saker och färdigheter.

 

Det handlar med andra ord om att matcha det sätt du marknadsför dina produkter med de sätt dina kunder idag letar information om dina produkter och tjänster.

På så vis så attraherar du istället dina kunder till dig och ditt företag genom att t.ex. leverera riktigt bra innehåll som de hittar via sökmotorerna, bloggar och sociala medier.

 

Här har du mitt bästa tips för att hitta kunderna igen?

 

Om jag bara får välja en sak så är mitt bästa tips för att hitta tillbaka till kunderna är att skapa en blogg. En WordPress blogg!

 

Det gäller både för företag och privatpersoner som vill börja tjäna pengar vid sidan om sitt vanliga arbete.

Varför? Jo #1: för Google älskar WordPress bloggar. Med WordPress har du en stor del av din sökmotoroptimering för din webbplats klar från start.

 

Med WordPressbloggen uppfyller du också punkt #2 ovan  dvs. två-vägs kommunikation med intresserade.

Inte bara det, du kan också enkelt se till att integrera det du gör på bloggen läggs till på t.ex. Facebook och Twitter automatiskt (syndikera innehåll) på så sätt uppfyller du även punkt #3 ovan.

 

Företaget som jag jobbade på innan medverkade på en hel del branschmässor (industriteknik) som t.ex. Elmiamässan eller EuroExpo (det kom knappt 500 besökare till hela mässan sist vi var med)!

Företaget har uppmärksammat denna nya trend och satsar på de tre punkterna ovan jämfört med de flesta av deras konkurrenter.

 

Jag sköter fortfarande sökmotoroptimeringen för webbplatsen och de rankar högt i Google så att potentiella kunder kan hitta dem för deras viktiga sökord som ‘planetväxel’ (endast wikipedia ligger före). Webbplatsen (www.Wittenstein.se) som jag byggde åt dem är en WordPress blogg! Jag använde ett WordPress tema som då hette Revolution (www.Studiopress.com idag).

 

Är WordPress tillräckligt för ett företag som omsätter flera miljoner varje år så borde det vara det även för dig…

 

Här är nästa steg…

 

Frågan de flesta ställer sig då är: ”Hur skapar jag en WordPressblogg som syns bra i sökmotorerna och som ser proffsig ut?”

 

Kul att du fråga!

För jag har nämligen precis spelat in +30 stycken korta videor som visar dig precis hur gör steg för steg även om du ALDRIG har skapat något Online innan. Det bästa av allt är att du kommer att få tillgång till dem gratis.

 

Så vad vill du lära dig och få en videoinstruktion på när det gäller WordPress och bloggning?

 

Fyll i vad du tyckte om artikeln nedan och vad DU skulle vilja att jag skapade en video om. Vänta inte om du vill att jag skall hinna få med ditt önskemål.

Anledningen till att jag gör allt detta,  är jag har märkt att de flesta fastnar när det gäller att skapa sin webbplats och hinner aldrig komma fram till det roliga – själva marknadsföringen.

 

Sedan är detta mitt sätt att ge tillbaka, som tack för att du medverkar på mitt nyhetsbrev och läser min blogg. Så posta nu dina kommentarer om artikeln och vad du vill lära dig – när det gäller WordPress och blogging.

(Uppdaterat: Här är resultatet – WordPress guiden)

About the Author

Follow me

Jonas publicerar svenskt videomaterial och nyhetsbrev inom ämnet Trafik & Konvertering på nätet som han bl.a. ger bort gratis på sina webbplatser. Han hjälper både nybörjare och småföretagare att snabbt komma igång att driva trafik och öka försäljningen på Internet. Jonas vägleder även mer rutinerade marknadsförare att ta sin verksamhet till nästa nivå. Jonas har också skapat flera utbildningar inom Internetmarknadsföring. Du hittar länk till den överst i menyn.


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

  1. Tack för en bra bloggpost!
    Tror du dock inte att traditionell marknadsföring (tv, radio, tryck) fortfarande har stora fördelar när det gäller att skapa varumärkeskännedom? Dvs att den inte längre fungerar som säljande (”TV-shop”-reklam) är en annan femma, men det har det väl inte varit de senaste åren heller?

    Sen tror jag att det här med att skapa en god kundrelation kommer att bli bra mycket viktigare i framtiden. Nöjda kunder skriver bra omdömen på sidor som Prisjakt, i sina bloggar och via sociala medier. Å andra sidan kan negativa omdömen kosta företagen betydligt mer än att hjälpa kunden till en bra lösning.

  2. Hej!

    Jag vill helt enkelt på ett pedagogiskt sätt få lära mig HUR man kan tjäna sitt levebröd via nätet…..Har gått på så många olika erbjudanden och med det dessutom plöjt ner över 10.000 utan att komma någon vart. HUR får man saker och ting att FUNGERA. Att lägga ner tid på HUR man gör, är inget problem, tro mig, har lagt ner massor av tid….men har förstått att det inte finns NÅGOT intresse att lära ut detta!
    Så, Jonas är du annorlunda!
    Kan du visa mig HUR man tar sig igenom djungeln av information, mot en rimlig kostnad, hur sätter jag upp en hemsida mm idéer saknas inte(!)
    mvh
    Tiina R

  3. Hej Jonas!
    Du frågar vad som är viktigast.
    Du sa svaret själv!
    Allt för många av oss fastnar i ett tidigt stadige och kan då inte få den hjälp som behövs för att komma vidare.

    Testa nu av dina nya videos med helt nya nybörjare, men framförallt bjud in några som fastnat och låt dem testa om dina videos håller att ta dem vidare.
    Ta som utmaning att få alla med på tåget.

    Kenneth

  4. Jonas, kanon som vanligt och ”spot-on”.

    Tiina, ett sätt att komma igång, är att hålla sig till ETT program, testa flera olika nischer.

    Hoppar man runt bland olika ”kurser”, kommer det inte bli något annat än pannkaka.

    Att testa en grej en vecka, eller två, så har man inte utvärderat kursen. Det kan handla om att nöta på i 2 – 3 mån innan man ser resultatet av sina ansträngningar. Här ser vi den stora orsaken till att de allra flesta ALDRIG tjänar pengar online, de ger upp för tidigt och/eller hoppar på ”nästa grej som ska göra dem rika snabbt som attans”

  5. Hej Jakob,

    Kul att du gillade det. Visst fungerar radio och TV reklamen fortfarande. Men det är mera en ‘skjuta från höften’ approach och mass-marknadsföring (vi kastar allt vi har på väggen så får vi se vad som fastnar) detta fungerar för branding precis som du skriver. Men är inget som de flesta av oss mindre företagare har råd med, framför allt inte inledningsvis. En anledning till att många inte ens vågar starta företag är för att de TROR att de måste ha radio och TV reklam från start för att lansera osv. Med dagens utveckling så har även den ‘lilla personen’ chansen att göra sin röst hörd och skapa sig starkare kundrelationer än många av de stora företagen. Det är DET som jag tycker är så otroligt spännande med allt det här.

  6. Hej Tiina,

    Förstår att du är frustrerad. Jag klistrar in ett svar som jag skrev till PT för ett tag sedan. Han hade också provat många olika saker Online men utan resultat. Du kanske kan få lite tips från det…

    Men visst lovar många nya inkomstmöjligheter för mycket utan att känna till personen i fråga.

    Men efter ett tag i denna branschen så lär man sig ganska snabbt att känna igen där programmen som lovar ”pengar utan att jobba”.

    Problemen för de flesta som börjar Online är att de inte satsar på en idé tillräckligt länge för att det skall kunna få en chans att lyckas – innan de hoppar på nästa sak som ‘glimmar’.

    Jag gjorde själv likadant i början – men det var när jag bestämde mig för att lära mig ETT område bra som allt lossnade. I mitt fall var det att lära sig skapa trafik billigt via Google adwords – det tog lite tid och var inte helt lätt. Men jag kämpade hårt med att blunda för nya ‘glimrande’ som skulle vara enklare (än det jag håll på med).

    Men ignorerade dessa under ett par månader och därefter började resultaten komma tack vare fokus på EN sak. Jag menar folk kan läsa till läkare i 5 år + praktikår för att tjäna 50-100 000/mån.

    Men om man inte lyckas med den summan Online på 6 månader så tänker alla att det måste vara något fel! Det tar tid att lära sig tjäna pengar även på nätet.

    Välj ETT område som intresserar dig och satsa på det i 6 månader oavsett – sätt skygglapparna och kör! Då kommer det hända saker…

    Håll utskick jag kommer i dagarna ut med flera gratisvideor där du kan se exakt hur jag gör steg-för-steg. En sak till . Ge inte upp..

  7. @ elwira

    Japp, precis . Bra ordval.. En videoskola för ”hur du från video kan lära dig att skapa proffsiga webbplatser som både Google och dina besökare gillar.” Mer info kommer strax. Hur man väljer/laddar upp/redigerar teman är också med!

  8. @ Kenneth

    Dessa videor kommer att verkligen börja från grunden… ändå från hur man kopplar ihop webbhotell, domännamn och lägger till WordPress mm… Alla får vara med som vill och alla kommer att komma åt materialet på en öppen blogg. Tack för dina synpunkter.

  9. Jag vill lära mig lägga upp en hemsida eller blogg där jag kan t.ex fungera som en affiliate åt något företag. Jag har en hemsida idag, men har fastnat i upplägget av hemsidan.
    Mvh
    Börje

  10. Hej Jonas!
    Håller med Tiina R.Jag har spenderat massa pengar men om businessen har bestått av 10 olika moment så har jag fått 5 eller sju st. det är synd att en del tror att alla är dataproffs. Att lägga till tex.en Paypalknapp är inte så enkelt för alla.
    TOPPEN Jonas att du gör dina saker så att vi som inte är så datakunniga oxå kan hänga med. Ser fram emot nästa video.

  11. @ Börje

    Att använda en blogg för affilaitemarknadsföring är en toppen idé. De flesta fastnar i att enbart använda banners eller Google Adsense på sina bloggar. Dessa ger i regel väldigt dåliga resultat i jämförelse med tex. affiliatemarkandsföring (i form av artiklar/videor som resencerar produkter osv). Steget efter det på lönsamhetsskalan är att sälja sina EGNA infoprodukter på bloggen… Håll utkik..

  12. Toppen Jonas!
    Du har ett så lugnt, sansat och sympatiskt sätt att presentera allt så det känns så bra. Har också seglat runt bland flera ”skolor” – amerikanska men även 7-steg mm och har också haft svårt att hålla isär och överblicka (t o m Trafiksystemt kontra 7 steg, men där har du ju klargjort bra i ett utskick nyligen. Fortsätt gärna visa tydligt vad som behövs för vad.)
    Det som ju är kul men också rätt jobbigt och tidsödande är att man får så många ”bonusmail” och erbjudande om extra material utöver det man beställt och ev. betalat för.
    Dock tycker jag mig ha kunnat ”koka ner” alla olika siters råd och t ex WordPress har återkommit ofta, liksom hur strukturen ska se ut för affiliating, MLM och trad. marknadsföring. Men det tar ett tag att ”reducera ihop såsen”!
    En annan reflektion är att de amerikanska motsvarigheterna som ju kör allt på engelska och har hela sin kontinent därför kan lova så mycket större resultat än Svedala eller OK – Skandinavien. Eller?
    Hur som helst är det härligt att många är medvetna om ”drunkningsrisken” och att ni tar upp det. Tack för goda råd.

  13. Hej Jonas!

    Jag har köpt flera av dina utbildningar och tycker de är fantastiskt inspirerande och bra. Men eftersom allt på internet förnyas och förändras hela tiden och en del av ditt material är något år ”gammalt”
    känner jag mig lite osäker på ”hur” jag skall använda det. Jag förmodar att en del av det tidigare materialet har ersatts av nytt från dig och det gäller då för mig att jag tar till mig det senaste. Det skulle vara toppen om det gick att få fram någon slags förteckning där man direkt kan se vilka av de äldre utbildningsdelarna som ”ersatts” av nyare, så att man verkligen använder sig av det senaste …
    För min del, tror jag faktiskt att detta är en förklaring till att jag har så svårt att komma igång ”på riktigt” – jag känner mig osäker inför all denna information!

  14. hej jonas jag såg mailet ni skickade det låter bra jag har skaffat en hemsida jag har ett samarbete med spelföretag dom har skickat saker att lägga in på hemsida. jag skulle vilja att ni visa hur saker läggs in på en hemsida. den ska väl upp på skrivbordet först. jag har läst om er verksamhet. ett hemarbete vore toppen för mig. mvh per einar jonsen

  15. Intressant inlägg. Håller med om denna trenden – sedan är det en fråga om man inte måste vara på alla ställen – inklusive mässor. Så kör vi idag – men lägger mer och mer krut på sociala medier generellt.

    Hade varit intressant att se en video som går igenom ordentligt hur wordpress bäst används som CMS. Många snackar om det men personligen tycker jag det är en hel del strul med det där.

  16. Hej
    Det låter som en super bra ide. Jag har själv hållit på att leta på Internet för att lära mig att göra en hemsida. Då hade jag varit med ”skapa trafik” en stor del av kursen men kände att jag var tvungen att lära mig att göra hemsida först. Nu efter mycket sökande och lite tur så har jag lyckats göra en hemsida med allt du rekommenderat. Så nu håller jag tummarna. Men hade du haft en kurs hur man gör en hemsida då hade ju jag varit jätte lycklig. För nästa gång, får jag leta igen för jag kommer inte ihåg allt som jag gjort.
    // En helt nybörjare. Men stolt över vad jag lyckats göra.

  17. Hej!
    Finns det någon som precis som jag håller på och lär mig, tänkte lära mig sälja e-böcker är någon intresserad av att vi hjälper varandra med tips och råd? ( vi kan ju inte fråga Jonas hela tiden)ibland tappar man sugen när man kör fast.

  18. @ Janne

    Jag håller med om att många tar för givet och tänker att ‘alla kan väl detta’ (inklusive mig själv). Jag råkar själv ut för det när jag t.ex. talar med programmerare som skall förklara saker och ting för mig. Det känns som de hoppar över vissa saker! Men jag har också insett att de inte gjort de med flit utan de utgår från sig själva och vad de är vana vid. I dessa lägen är det upp till mig att fråga igen tills jag förstår eller hitta det på ett annat sätt Online. ALLT går att lära sig. Jag menar kan vi lära oss komplicerade saker som att köra bil (inkl. teoriprov) eller sköta den senaste mobiltelefonen så kan du också lära dig att skapa proffsiga webbplatser i WordPress och sedan lära dig mer om Internetmarknadsföring. I de videor som jag kommer att dela med mig så kommer även icke datakunniga att hänga med. Men visst kan jag använda ett ord/teknisk fras eller något som jag inte direkt förklarar i videon – men då gäller det att inte sätta sig ner o ‘sura’ utan sök i Google eller kontakta mig alternativt någon annan inom området. Tills man hittar det man letar efter helt enkelt.

  19. @ Hasse

    Det kommer bli en av framtidens främsta färdigheter – att kunna sortera och ‘välja bort’ information så att man inte drunknar i den. De personer som kan fokusera på ett enda projekt i taget utan att kika på alla ‘bonusmail’ kommer att ha sanslöst övertag mot resten av gänget som blir styrda av andra marknadsförares agendor istället för att följa sin egen…

  20. @ Inger

    Det går som du säger i rasande takt idag. Jag håller med att man kan känna sig lite osäker på om ‘är detta verkligen det bästa verktyget för det just nu’. Vi håller på att uppdatera mycket material och det kommer du att märka nu under sensommaren och hösten. Men en sak kan vara bra att känna till. De grundläggande strategier som jag använde för att jobba Online för några år sedan består även idag. Som t.ex. att hitta en ‘hungrig’ marknad som man är intresserad utav, höra vad de behöver hjälp med och sedan leverera lösningar till dem snabbare och bättre än dina konkurrenter. Den enda skillnaden då från idag är vi till viss del kanske använder lite förbättrade verktyg och webbplatser/resurser (men detta är för många en ren smaksak). Men eftersom de flesta av våra nya produkter kommer att vara via WordPress så har man automatiskt ett dateringsystem som lägger de senaste/uppdaterade innehållet först. Så vi hoppas bli bättre på det framöver – så tack för din input.

  21. @ per einar

    Jag antar att du menar hur man t.ex. lägger till en banner eller någon annan form bild eller text reklam på sin blogg? Det kommer vi att gå igenom i våra videor.

  22. @ Johan / City Network

    Jag tror att du kommer att bli av med en del av det ‘strulet’ med hjälp av dessa videor. Personligen använder jag WP för att hantera många olika typer av innehåll – CMS (Content Management System).
    Man behöver inte ens kalla WordPress för blogg. Man skulle kunna kalla det : Webbplats, Nyheter Online, TV Show på nätet (videoblogg), Medlemsidor eller som intern databas för företaget där man t.ex. har alla rutiner på ett intranät.

  23. @ Lisa

    Bra jobbat Lisa! nu får du precis en sådan kurs. Det är iaf så jag skapar 95% av alla mina nya webbplatser nu för tiden – med WordPress

    Håll utkik… här på bloggen och prenumerera på nyhetsbrevet här: https://jonascarlstrom.se/jonas

    så får du de senaste uppdateringarna direkt i din inkorg.

  24. Hej Jonas !
    Jag vill verkligen komma i gång att kunna sälja produkter till och från (Sverige& Ungern) genom internet.
    Vad är ditt förslag ? om hur samt kostnader?
    MVH
    Laszlo

  25. Hej Jonas!
    Det var precis vad vi behöver idag, att Du tar oss från A-Ö. Jag tackar för de innehållsrika kurser Du gett mig hittills tack vare dem har jag lärt mig otroligt mycket. Nu skall jag introducera en kollega i detta så en video som visar hur man lägger upp en hemsida och visar hela vägen fram tills den finns ute på internet.(google,twitter,facebook etc.)Och för mig blir det en nyttig upprepning, samt en manual att ha till hands när det blir kortslutning.

  26. @ Lazlo

    Det är svårt för mig att säga rakt av vad du skall göra. Men jag tycker att du skall lägga till en blogg (WordPress) till din webbplats. Där du eller andra på företaget kan dela med dig av tips om hur man använder din typ av produkter, fördelarna med dem andra nöjda kunder etc. De kan lämna kommentarer osv.

    WordPress är gratis att ladda hem.

  27. @ Eivor / Monica

    Tack för att ni gillar materialet på bloggen och i utbildningarna – det uppskattar jag! Ni kommer att gilla dessa videor & tack för att ni rekommenderar mig till era kollegor

    /Jonas

  28. @ Naja

    Hej Naja, jag ger aldrig upp 😉 Jag tycker inte att du skall skippa några sidor som du redan har uppe. LÄGG TILL en wordpressblogg till dem istället och posta en massa bra innehåll och håll dialogen med din marknad där. Däremot om du skulle börja med en sidan från grunden då hade jag satsat på WordPress direkt. Och man bygger en sådan från grunden kommer jag ut med idagarna! ca 25 gratisvideor

    För att spara tid med SEOKraft behöver du Roboform PRO versionen men det går att bygga länkar utan den också det tar bara lite längre tid. Dvs. som med mycket annat Online, man får göra en avvägning mellan pris och tiden man lägger ner.

  29. Hej Jonas!

    Har följt dig under ca 2 års tid och du tar dig! Jag håller precis på att starta upp en WordPresshemsida, med några olika verksamheter, så dina videor om WP-systemet kom mycket lägligt.

    Och, eftersom jag dessutom har ett öga för rättstavning och korrekt översättning på de språk jag behärskar, ser jag ytterligare en affärsmöjlighet här, inte minst genom att kolla igenom länkarna till de andra kommentatorerna på den här sidan.

    Ser inte så bra ut med ordet
    Marnadsföring, om det är Marknadsföring man menar, eller hur? Men det är lätt att bli hemmablind. Som sagt, en ytterligare potentiell inkomstmöjlighet.

    Även om jag tyckt att du pratar för mycket ibland på videorna, skadar det inte att vara tydlig, och upprepa viktiga saker om och om igen. Bra också att skriva ut olika ”svåra ord” och dess betydelse! På den här video-omgången med kommentarer har jag själv fått klart för mig att tålamod är en dygd. Men om jag dröjt 2 år från det jag först uppmärksammade dig resp ”JL” är det ju knappast tålamod jag saknar.

    Keep up the good work!

  30. @ Ingvar

    Det stämmer vi entreprenör är ibland lite för hastiga med att få ut material och att skapa så att man ibland missar detaljerna (såsom stavfel mm).

    Men samtidigt vill också nämna att alltför många inte vågar ta steget att producera eget innehåll eftersom de tror att de måste vara skrivna exakt enligt svenskabokens alla regler. Problemet är det inte blir riktigt personligt om man nu inte talar så till vardags. Jag t.ex. talar slarvigt även till vardags – men det är i.a.f. jag och det tror jag går fram.
    Jag vet alltför många som fastnar i detaljer och de kan inte ens få en artikel Online för att de så självkritiska. Men skall självklart det inte vara så illa att budskapet inte kommer fram pga av dålig grammatik mm.

    Desamma gäller folk som vill producera videor – de tror också att man måste skapa Hollywoodliknande videor för att ha en chans. Så är det inte!
    Se bara på YouTube folk älskar när man är sig själv utan att redigera bort varenda groda osv. Det blir faktiskt ganska tråkigt att se på (och läsa tycker jag). Så det är alltid en balansgång.
    Tack för din kommentar. Återkom med din sida när den är klar!

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
0 Shares
Share
Share
Tweet