Nu har du chansen att vinna 50 000 kr för en egen annonskampanj för Webtraffic. För att kunna vinna behöver du besöka eventet Webbdagarna (22-23 mars) och AB Webtraffics monter.
Webbdagarna samlar den digitala affärsvärldens mest framstående experter, entreprenörer och leverantörer på Stockholm Waterfront Congress Centre.
När du kommer till Webtraffics monter så har de en tävling där du skall gissa antalet “cookies” i en stor kakburk. Den som gissar rätt (kommer närmast) vinner annonspengarna.
Här är en bild ifrån Webtraffics monter. Passa på att hälsa på de trevliga och kunniga killarna Mattias och Micke (och hälsa från mig :-))
Här några exempel på vad du kan göra med dina annonspengar från Webtraffic:
- Du skulle få ca 8 000 000 visningar av ert erbjudande på några av Sveriges största webbplatser. Bland dem återfinns t ex www.aftonbladet.se www.mixmegapol.se www.blocket.se www.tv4.se www.devote.se www.idg.se www.svenskfotboll.se & www.spray.se
- Du skulle få ca 2 000 000 Retargeting visningar. Det betyder att alla de som besökt din webbplats och sedan går ut i webtraffics nätverk ser en “påminnelseannons”. På så sätt kan du ta vara på dem som inte konverterade till köp/lead/bokning/etc. första gången de besökte er webbplats. T.ex. en genomsnittlig konvertering till kund för en e-handlare kanske ligger på 2-5%, vilket innebär att 98-95% försvinner – det är denna trafik som man kan “fånga” upp med Retargeting.
- Du skulle kunna använda pengarna för nå de som surfar med mobilen. Webtraffic har även Sveriges största mobila räckvidd.
Oavsett om du vinner eller ej så är Webbdagarna ett väldigt inspirerande event med många intressanta utställare och föreläsare.
Här hittar du agendan för Webbdagarna.
Om du skulle besöka mässan – vad skulle du allra helst vill se där i så fall (kommentera gärna nedan)?