Anledningen till varför jag har bytt utseende…

Det är nog inte som du tror...

Jag har inte gjort någon ansiktsoperation eller rakat av mig håret, om det var det du hade hoppats på.

Jag har ändrat utseende på min webbplats.

Visst är det trevligt om designen är snygg, men anledningen till att jag byggde om är något helt annat.

Jag var inte tillräckligt tydlig med mitt erbjudande

Det är det här som jag även vill tipsa dig om idag. 

Ditt erbjudande är minst lika viktigt för dina Facebook-kampanjer som för din webbplats.

Du kanske läser det här och tänker att du mycket hellre vill komma igång och skapa annonser direkt än att fundera över ditt erbjudande… precis det kan vara anledningen till att dina kampanjer inte fungerar så bra som du önskar.

“Vad har mitt erbjudande att göra med att bli lönsam och hur jag skalar upp mina kampanjer?, Jonas?”

Så många annonsörer dyker direkt in i Ads Manager, men det jag har lärt från åratal av förluster och vinster är att framgången med Facebook annonsering nästan alltid avgörs av ditt erbjudande.


Men väldigt många missuppfattar vad deras erbjudande är.


Ditt erbjudande handlar inte om vilken rabatt du kan erbjuda denna veckan, det är “förvandlingen” som din produkt eller tjänst innebär för den person som använder den på rätt sätt.

Det är denna fördel som attraherar din målgrupp och suger in dem från en annons in i nästa steg i din försäljningsprocess och därefter blir en ny kund.

Det grundläggande syftet med din Facebook kampanj är kunna para ihop dina potentiella kunder med dina produkter och tjänster.

När vi har benat ut vilken “förvandling” du kan erbjuda, det är då vi tar fram vår persona, målgrupper och vilka “krokar” vi använder i våra annonser.

(En persona är en fiktiv karaktär som vi tar fram för att beskriva målgrupperna utifrån deras beteende, attityder, kunskaper, datorvana med mera. Det är ett sätt att ge målgrupperna mer kött och blod.)

Det är denna “ammunition” och dessa insikter om dina kunder som ligger till grund för hur du sätter alla dina kampanjer, ditt Retargeting upplägg, vilka annonsformat du använder och vilka vinklar vår annons-copy (texten) innehåller.

(Det är precis det här jag går igenom steg-för-steg i “Lead Machine - programmet” ihop med olika mallar, arbetsuppgifter och frågor som ser till att du får ner alla pusselbitarna du behöver, som vi sedan monterar ihop på rätt sätt)

>> Klicka här så får du se det nya utseendet på webbplatsen och se om du kan hitta mitt erbjudande, det kommer inte hitta vara en rabattkod 😉 >>

Hälsningar

Jonas

0 Shares
Share
Share
Tweet