Lilian har fått igång sin egen "Lead Machine".
Vad innebär det?
För Lilian innebär det att hon får trafik till sina erbjudanden för 0,80 kr och att över 50% av dessa även fyller i sin e-postadress med hennes quiz.
STARTA VIDEO NEDAN:
- Kostnaden för en ny prenumerant på hennes nyhetsbrev är 1,56 kr!
Nu kan hon välja själv hur snabbt hon vill växa.
Exempelvis om hon spenderar 5000 kr på Facebookannonsering så vad innebär det:
1) Billigare trafik
6 250 nya besökare till hennes quiz (5 000/ 0,80).
6 250 nya personer som hon kan visa retargetingannonser för att påminna om hennes olika erbjudanden.
2) Billigare leads (prenumeranter på nyhetsbrevet)
3 125 nya personer på nyhetsbrevet (6 250 * 0,50) då hennes quiz konverterar +50% av besökarna.
3 125 nya personer som hon kan skicka relevanta erbjudanden och bra innehåll till så länge de vill vara med på hennes nyhetsbrev. Detta kan hon göra i stort sett gratis, eftersom det inte kostar så mycket att skicka ett email.
3) Personalisering (pre-selling)
Personerna som gått igenom quizzet kan direkt få ett mer personaliserat förslag på produkt eller tjänst beroende på vad han eller hon har svarat (detta vet Lilian också inför framtida erbjudanden via annonser eller nyhetsbrev)
BONUSTIPS
4) Detta är också en vinnande strategi att "fylla ladorna" inför försäljningen under Black Week. Dvs bygga upp din Retargetingmålgrupp snabbt och billigt nu ihop med tusentals på nyhetsbrevet. Så när dina konkurrenter annonserar dyrt för att få nya kunder (när det är som mest konkurrenter) så kan du istället håva in dem via Retargeting och genom att maila dina potentiella kunder.
Så förutom att bli duktig på Facebookannonsering (som hon också fått lära sig av mig i coachingprogrammet) så har hon också en egen "LeadMachine" på plats som bygger hennes tillgångar SAMTIDIGT som hon annonserar, bygger varumärket och säljer på Facebook.
Det du fått läsa här är en stor skillnad i strategi jämfört med hur de flesta annonsörer på Facebook som sätter upp annonser och håller tummarna att kostnaden för annonserna skall bli lägre än intäkterna från deras försäljning.
Var inte den sistnämnda annonsören.
>> Klicka här för att boka ett samtal
- Jonas
Mina senaste videor (YouTube)
[yourchannel user="Jonas Carlström"]